maandag 24 november 2008

De Lekkerste Warme Winterse Kost

Sneeuw in de lucht.
Ik kan me niet herinneren dat het ooit op 23 november sneeuwde in Nederland. Op 23 november ben ik namelijk jarig en ik heb nog nooit een mooie sneeuwbui op mijn verjaardag gezien. Maar dit jaar was het dan zover. Een lekker pak sneeuw op straat en echte winterse plaatjes. Op zo'n dag vind ik het heerlijk om buiten te zijn, een mooie wandeling te maken, en wat met de kinderen en de hond in de sneeuw te rommelen. Na een paar uurtjes in de buitenlucht is het dan ook wel weer heel prettig om binnen te komen, de warmte van knisperend hout te voelen en de geur van winterkost op te snuiven. Met een druppel aan de neus van de kou, tintelende tenen, en rood-koude vingers eerst een kop warme chocomel met een neutje erbij. Even bijkomen. Daarna toch ook nog even douchen om echt warm te worden want je bent eigenlijk nog steeds door en door koud. Na die douche de ochtendjas aan en de nieuwe, voor verjaardag gekregen, pantoffels aan de voeten. Een kom erwtensoep in de hand en samen met het gezin even bij de houtkachel de dag doornemen. Kan het mooier?

Geen opmerkingen: